Alla inlägg den 17 juni 2009

Av John Fagerqvist - 17 juni 2009 14:48

Nästan en hel veckas uppdatering…måste skärpa mig med skrivandet…

 

I torsdags efter jobbet var det styrelsemöte, många punkter på övrigt…mitt fel, haha!

Får inte glömma att renskriva protokollet eftersom jag var sekreterare då den ordinarie inte var där….

 

I fredags efter jobbet åkte jag till Sussie och vi var ute med hundarna runt Handskerydssjön, träffade Becca, Hajas & Mixa och pratade lite.

När vi kom tillbaka begav vi oss till gymmet och tränade ett par timmar och efter det åkte vi och hämtade mat på Akropolis, Nässjös relativt nyöppnade Grekiska restaurang.

Det var jättegott med mat och några glas vin/öl. Sedan blev det hundpromenad, teve och film…

Somnade i Sussies soffa (somnar alltid i soffan hemma så lite variation blev det ju, haha)

 

På lördagsmorgonen tog vi en promenad med vovvarna innan jag åkte hem. Städade och fixade hela dagen och var uppe hos Veronika och fick lunch.

På kvällen var jag och Dixi på en cykeltur och senare på kvällen träffade jag bl.a Veronika, Åsa och Eric över några öl…

 

Söndag morgon och hämtade Sussie och Emma för färd ner till Karlskrona och lydnads & agility SM.

Vi var nere vid 10-tiden och gick runt på området lite. Tyvärr missade vi Lag-agility small som ju vanns av höglandslaget, Royal Canins Fantastic Four (Stina, Nässö BK, Göte, Vetlanda BK och Katarina, Njudungs BK). Grattis iaf!!!

Vi såg iaf large hundarna i Lag-agilityn och alla individuella agilityklasserna.

Tyvärr diskade Jannie ut sig i sitt agilitylopp (hon låg på 4:e eller 5:e plats inför loppet) och miste sin medaljchans…:(

Large klassen var höjdpunkten och jag trodde på Jenny & Elvis men de fick 5 fel på ett kontaktfält och slutade på 4:e plats. I stället vann Sven Karlsson med sin Border collie Flax, såg lite otäckt ut eftersom han ramlade ihop efter målgång men var troligtvis bara en vrickning och ärevarvet kunde fullföljas om än lite haltande…

Vi såg tyvärr inga lydnadsekipage eftersom de gånger vi var där var det antingen paus eller som sista gången slut…Träffade en hel del människor man kände igen och vädret var toppen, sol och 24 grader!!!

Väl hemma var det regnigt och tråkigt men jag åkte iaf ut till föräldrarna i stugan en stund innan Becca kom hem och vi fixade det sista med kurser och anmälning till hösten…tog sin lilla tid och vi var inte klara förrän vid  23-tiden…


 Måndag och jobb igen och på kvällen tränade Jag & Dixi, Emma & Chessy, Malin & Joppe och Sussie & Dexter agility med Nässjö BK i Muntarp.Sussie, Malin och jag körde även lite uppletande med vovvarna…


I går kom Sussie hem med mat efter jobbet och efter det gick vi Träsländarundan. Vi lämnade sedan hundarna hemma för att ta oss till gymmet för lite hårdträning…Innan gymmet lade vi varsitt spår till hundarna som de fick ta när vi kom hem igen…Vi avslutade kvällen med att slappa framför teven… 


Nu ska jag straxt hem och så ska Sussie och jag äta lite av maten som blev över igår och sedan ner på stan och köpa en liten blomma. Sedan hämta Becca & Mixa, smörgåstårta på Elsies och ut till klubben för sista kurstillfället för Annelie…


Tjipp & hej!!!

Ovido - Quiz & Flashcards