Alla inlägg under mars 2009

Av John Fagerqvist - 25 mars 2009 14:06

Tjenare!

 

Har inte satt upp termometern hemma ännu men märkte att det var j*****t kallt när jag morgonrastade Dixi kl.06:20…

 

Efter att ha kämpat med isen på bilrutorna såg jag på termometern där att det var 13 minusgrader. Lite lätt kontrast till i lördags då det nästintill var barmark och 7-8 grader varmt…

 

Nu har ju solen strålat hela dagen och temperaturen stigit till att bara vara någon minusgrad.

 

Annars har helgen och början av veckan varit bra.

 

I fredags kväll var jag hos Malin, Dirk, Michelle och Joppe och käkade pizza! Gott och trevligt!

 

I lördags (när vädret var så fint) hann jag med promenader med först Emma, Veronika och vovvarna och sedan framåt eftermiddagen med Becca och hennes vovvar.

På kvällen grillade jag och Veronika.

 

På söndagen kursplanerade jag det sista innan kursupptakten som var på eftermiddagen. Jag hann också med ett besök hos syrran och hennes familj.

Upptakten gick bra och jag fick träffa mina kursare. Körde även ett litet uppvisningslopp på agilitybanan och det gick bra trots att det var lite blött och halt…

Sent på kvällen kom snön…

 

Måndag vaknar man och ser att det kommit ca 1,5 dm snö under natten…där försvann alla vårkänslor…

På kvällen hade jag mitt första kurstillfälle, hade hjälp av ett par instruktörer till som hjälpte mig (och kanske räddade mig) under kvällen.

Kursen gick iaf bra och skönt att ha första gången avklarad…;-)

 

I går hade jag faktiskt inget på schemat, kors i taket!!!

Städade och fixade hemma samt slöade framför teven…skönt!!!

 

Nu sitter jag på jobbet och ska gå hem om någon timma. Blir mat och en liten promenad innan Becca hämtar mig för färd till Forserum och kurs!!! Vi ska gå kurs alltså…

Ska bli spännande eftersom jag hört så mycket om instruktören och hoppas kunna lära mig lite som jag kan ha nytta av som instruktör för mina kurser. Hoppas också hon kan lära mig och Dixi något nytt!!!

Det är en fortsättningskurs (liknande den som jag håller) men vi kommer nog inte att inrikta oss så mycket mot allmänlydnadspasset som jag gör på min…jaja, ingen ide att sitta och spekulera i innehållet. Jag berättar senare!

 

Ha en bra onsdag!!!

 

Kramizar! /John

Av John Fagerqvist - 17 mars 2009 23:53

23:34

Oj oj oj!!!

Det är mycket just nu…

Har precis kommit in efter kvällspromenad med Dixi, hon ligger och tuggar grisöra just nu…;-)

I helgen var Emma och jag i Smålandsstenar på valpspecialen ”valputveckling” som en del av vår Allmänlydnadsinstruktörsutbildning. Trevligt och intressant men också intensivt och tröttande att vara koncentrerad från fredag kväll till söndag kväll…

Särskilt med tanke på att det är fullt upp på jobbet just nu också.

Tur att jag inte tog hem omplaceringshunden jag tittade på, hade aldrig orkat…

Under måndagen och tisdagen har jag också hunnit med 2 möten på klubben, instruktörsmöte igår och agilitymöte idag…återstår bara styrelsemöte imorgon och kursupptaktsmöte på söndag då jag ska ta emot kursarna i fortsättningskursen jag ska hålla (ja, inte ensam men ändå…)

Måste försöka klämma in en träningsträff med Annica och Jackson (mitt projektarbete i ALI-utb.) också och så måste jag göra kursplaneringen klar till söndag.

Nåja, ska inte klaga för mycket…det hjälper ju liksom inte, haha!!!

Ska gå en fortsättningskurs för Annelie Damberg också med början nästa vecka. Kul och intressant att gå för en så erfaren instruktör och så hoppas jag att vi lär oss mycket både för egen del och för mina framtida uppdrag som instruktör!

Nä, nu ska jag sova en sväng så jag orkar med morgondagen…

Ha det bäst!

Kramizar! /John

Av John Fagerqvist - 3 mars 2009 22:46

Hejsan!!!


Nu är det visst en vecka sedan jag skrev sist…



Tisdag 24/2

Var på en långpromenad efter jobbet. Letar och upptäcker fortfarande nya rundor här runtomkring.Senare på kvällen var Veronika här några timmar… 


Onsdag 25/2 

Var och tränade med Annica och Jackson. Kollade mest av hur långt de kommit osv. Hundarna fick leka och vi fick oss en liten promenad.Tvättade i vår nyrenoverade tvättstuga med nya fina maskiner… 


Torsdag 26/2 

Hände inget särskilt. Jobb, städning osv… 


Fredag 27/2 

Jobbade till 14:00. Vid 17-tiden kom Malin, Dirk, Michelle & Joppe hit. Vi köpte pizza och drack ett par öl och hade jättetrevligt.De åkte hem vid 21-tiden.Skulle gå en kvällsrunda med Lina och vovvarna men somnade i soffan istället… Sorry Lina… 


Lördag 28/2 

Lite sovmorgon! Skulle träna med Annica och Jackson men det blev lite missförstånd där…Tog det lugnt och fixade här hemma på förmiddagen istället.På eftermiddagen var vi ute på en skön långpromenad med Emma och vovvarna. Eftermiddag/kväll satt jag mest framför teven, fotboll och en tråkig melodifestival… 


Söndag 1/3 

Vaknade redan vid 07:00…Vid 08:30 gick vi en runda med Rebecca och hennes vovvar, vädret var jättefint och vi var ute i 1½ timma.Väl hemma fixade jag lite här hemma, var och handlade också innan jag hämtade Rebecca straxt innan 13:00 för färd till Forserum och förberedelser inför årsmötet.15:00 årsmöte, gick snabbt och väldigt lite folk närvarande. Blev vald till ledarmot i styrelsen och lite nytt folk kom in som suppleanter, kan bli riktigt bra tror jag!Vi åt smaskig smörgåstårta och eftersom det var så få på mötet fick jag med en bit hem till kvällsmat…;-) Började snöa ordentligt under dagen, så onödigt när det innan hade börjat smälta bort så fint… Bilen pajade, vi typ fick vibrationsskador på vägen hem… 


Måndag 2/3

Ringde jobbet att jag skulle bli sen och åkte upp till verkstaden med bilen på morgonen. Tog med Dixi och så gick vi hem därifrån, tog 40 minuter…Lämnade Dix hemma och gick till jobbet…Fick besked om att det var ett par däck som gummit separerat på (fråga inte…)Så efter jobbet fick jag skjuts av en jobbarkompis till verkstaden och studsade ner med bilen till en däckfirma och köpte 2 begagnade vinterdäck. Nu går bilen bra igen!!! Lugn kväll med skogspromenad och matlagning/disk… 


Tisdag 3/3

Har varit och tittat på en ev. omplaceringshund, en Border Collie på 2,5 år som inte kom överens med sin kullbror som han levde ihop med…Står nu i valet och kvalet om jag ska ta hem honom på prov en eller ett par veckor…Är tveksam och då är det ju inte bra…mest för att jag egentligen inte har tid just nu och att jag inte vet om jag får ledigt från jobbet.Annars en trevlig iofs ouppfostrad liten vovve som faktiskt kom ganska bra överens med Dixi under den lilla stund vi var där.  Ska fortsätta fundera till torsdag…

  

Photobucket

Chessy & Saga – vandrarhemmet i SmålandsstenarPhotobucket

Dixi (Mixa i bakgrunden) – Vid golfbanan i NässjöPhotobucket

Mixa på språng – GolfbananPhotobucket

Hajas, Mixa & Dixi – GolfbananPhotobucket

Scooby – Vovven vi var och tittade på idag!   Kramizar! John

Av John Fagerqvist - 3 mars 2009 00:08


1. Ta närmaste bok & slå upp s.18 rad 4. Vad står det?

"Han uppmärksammades av organisationen "Guide Dogs for..."

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?

En hög DVD-filmer...

3. Vad såg du senast på tv?

Teven är på, någon gammal elitseriematch i repris på Canal+

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?

00:15...kollade 00:12 var den...

5. Bortsett från datorn vad hör du just nu?

Teven...

6. När du senast var ute vad gjorde du då?

var ute med vovven för en halvtimma sedan...

7.Vad tittade du på innan du började med denna undersökning?

FBK's sida...gästboken...

8. Vad har du på dig?

En piké tröja och joggingbyxor...

9.Drömde du något inatt?

Ja, faktiskt! Men inget jag delar med mig av här...

10.När skrattade du senast?

När jag fick lite meddelanden på facebook innan...

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?

5 Litografier och 2 vägglampor...

12. Har du sett något konstigt på sista tiden?

Allt är ju relativt men inget jag kommer på...

13. Vad tycker du om den här utmaningen?

Är väl kul...säskilt för andra att läsa antar jag...

14.Vilken var den senaste filmen du såg?

Oj, tror det var "Righteous kill" med Pacino & De Niro...Bra!!!

15.Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa då?

Frågan är väl vad jag inte skulle köpa, haha!!!

16.Berätta något om dig själv som folk inte vet om:

Varför då, då vet ju folk om det!!??

17. Tycker du om att dansa?

Japp, hellre än bra...

18. George Bush.

Känner inte honom men han är väl ingen favorit precis...

19-20. Vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka?

Ojoj, inte tänkt på...

21. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?

Har övervägt och bor ju kvar så...

22. Vad vill du att gud ska säga när du kommer till pärleporten?

Välkommen!!!

23. Vilka fyra personer vill du ska svara på dessa frågor?

Oj, vilka är inte utmanade?

tar Ulli, Annica, Anna och Ida.

Ovido - Quiz & Flashcards