Alla inlägg den 7 juni 2009

Av John Fagerqvist - 7 juni 2009 23:46

Så var det söndagkväll igen...


Har varit en bra helg!


I fredags efter jobbet träffade jag Sussie, vi var på långpromenad, köpte pizza och åt senare ost och kex. Lite film blev det också, Marley och jag, den var bra, särskilt för hundtokar...;-)

Sussie var tvungen att åka vid 21:30 för jobb...


Upp tidigt på lördagen för färd mot Huskvarna och agilitytävling. Agilityloppet gick ganska bra om man bortser från kontaktfältsproblemet (15 fel), fick snabbaste tiden iaf...fort men fel, hehe...

Hopploppet gick ännu bättre och vi hade ett väldigt flyt på den snabba banan, ett litet krux bara, jag siktade in mig på det svåraste hindret enligt mig (näst sista) och så gick det som det brukar när man fokuserar på ett problem, vi diskade oss på det tredje sista...hmm...


Jaja, bra genomkörare blev det ju iaf. På vägen hem åkte jag förbi klubben, det var ju spårtävling där. Hann se sista lydnadsmomentet där, platsliggande med skott...


Väl hemma tog jag tag i städningen och på kvällen blev det öl och fotboll...det vet ni ju hur det gick, fotbollen alltså...


I morse vaknade jag tidigt och fick en skön morgon innan det var dags för färd till klubben och den gemensamma kursavslutningen.

Katarina hade organiserat det hela med tipspromenad, stafett och fika. Var jättetrevligt!!!

Jag fick en jättefin ljuslykta av mina kursare!

Stannade kvar och hjälpte till att plocka undan efteråt och så kom Christer så han, Katarina och jag pratade en stund innan jag åkte hem.


Har tvättat, handlat, varit hos pappa & mamma och röstat i eftermiddag/kväll. Hann se lite tennis och så var Veronika förbi en liten stund...


Har gjort klart med funktionärsutbildning inför vår officiella Ag-tävling i sep och fått klart med med ytterligare en medhjälpare till valpkursen jag ska hålla i höst...


Nu är det dags att sova, jobb imorgon...

Bara 3  veckor kvar till semester!!!


Ovido - Quiz & Flashcards