Direktlänk till inlägg 22 mars 2010

Tävlingen...

Av John Fagerqvist - 22 mars 2010 15:33

Igår söndag (21/3) var det äntligen dags för tävlingen jag jobbat med de senaste veckorna.

Det gick bra och flöt på som beräknat och jag tyckte vi klarade de 142 starterna fint.

Eftersom jag mestadels satt i sekretariatet med huvudprotokollet har jag inte så mycket koll på allt "runtomkring" men hade försökt planera i förväg så att det skulle funka och det verkar det ha gjort   

En av farhågorna var ju parkeringsplatser eftersom snön ju som bekant ställer till det men de verkar ha klämt ihop bilarna så alla fick plats.


På banan gick allt bra. Stina är ju en snäll domare fast jag kanske kunde tycka att nybörjarbanan var lite krånglig. Inte så mycket för hundarna kanske men för förarna som ju i många fall också är nybörjare och det var många snurrar att hålla reda på, haha!


De två andra banorna var inte heller helt lätta men i ett ridhus får man ju räkna med tekniska banor och lite tätare mellan hindren på grund av begränsat utrymme.


Själv rusade jag ur tältet efter startnummer 10 i large C klassen och hämtade Dixi. Startade som nummer 18 (näst sist) och det gick fin fint, snabbaste tiden och nollade (även om jag var lite orolig för ett litet mikrostopp innan slalomet. Vi kom i 90 grader från vänster och Dixi var ju tvungen att runda första pinnen i bra fart. Jag var lite orolig och gav kommando på slalomet vilket gjorde att hon stannade upp lite. Förmodligen stannade hon inte utan bara saktade ner för jag fick ingen vägran. Måste lära mig att lita på henne och hålla käft istället, hihi...)


Fick massa bra respons av de tävlande efteråt och är nöjd med dagen!

Tack till alla som hjälpte till och ett extra tack till Malin som värmde upp Dixi innan vårt lopp! Grattis också till henne och Joppe som blev 4:a i nybörjarloppet (första tävlingen) såg himla bra ut!!! 

 
 
Ingen bild

Ingegerd

22 mars 2010 18:36

Du verkar inte lida av nerver precis. Blir kul att följa er.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av John Fagerqvist - 12 maj 2011 20:48

Agilitykalendern full i maj men inte i juni, söker tävlingar då...   1/5  Tranås officiell, dag 2 TÄVLA ag2, ho3 3/5  Kurs FBK 4/5  Agilitycupen (Höglandscupen) Forserum TÄVLA 10/5 Kurs FBK 15/5 Växjö inoff TÄVLA 17/5 Kurs FBK 18/5 Ag...

Av John Fagerqvist - 14 mars 2011 22:20

Här följer en vägledning till de olika hundsporterna (nåja, några av dem) med utgångsläge ifrån din egen personlighet! Antingen väljer du sport utifrån hur bra beskrivningen stämmer in på dig själv (var ärlig!!) eller, ännu mer spännande, titta p...

Av John Fagerqvist - 8 april 2010 23:39

Det har verkligen varit fullt upp denna veckan med mycket nya ansikten... Fick ju en välbehövlig ledig dag i måndags (annandag påsk) men på tisdagen började första kursen, Grundkurs. Ett par bekanta ansikten men annars nya hundar och hundägare, ska...

Av John Fagerqvist - 6 april 2010 15:07

I fredags förmiddag gav vi (jag och vovven) oss iväg till Skåne. Var framme hos Veronika i Malmö vid tretiden. Det blev en lugn och skön kväll, vi satt på balkongen i solen och drack gott och när den började försvinna bakom hustaken satte vi igång ...

Av John Fagerqvist - 28 mars 2010 22:18

Så var det söndagkväll och snart ny arbetsvecka igen.   Har varit en bra helg! I fredags tog jag med Dixi på premiärcykeltur. Så skönt med bar asfalt och snön är verkligen på väg bort nu. Det blev sex kilometer i "travtempo", Dixi har tappat en d...

Ovido - Quiz & Flashcards