Alla inlägg under februari 2010

Av John Fagerqvist - 16 februari 2010 23:34

Tisdagskväll och jag ska straxt gå och lägga mig (förhoppningsvis innan det blir onsdag).


Efter jobbet i fredags skjutsade pappa upp mig till Volvo för att hämta bilen på verkstaden. 9200 kronor fattigare men nu går den fint och ska klara besiktningen om några veckor. Jag hade ju påpekat ett missljud (låter som något är löst) och det berodde på ett par stag och lite på katalysatorn.

Inget av dessa problem var akuta så jag väntar med det. Stagen kommer att kosta 1700 kronor och de ska jag fixa till framåt sommaren. Katalysatorn är det inget fel på men har fått en liten smäll så avgassystemet sitter och spänner lite om man säger så. Vet inte om jag kommer att låta få det gjort så länge delarna är hela och funkar bra. Låter det för mycket finns ju alltid stereon, haha!!!

I och med reperationerna och servicen som gjordes så ska jag i alla fall ha full kapacitet på motorn. Behövs när husvagnen ska kopplas på framåt sommaren!!!


På lördag begav Dixi och jag oss till Linköping för att först titta på en jacka på "stallbutiken". Blev inte den jag hade tänkt men hittade en annan så nu är jag både varm och skyddad mot vind och vatten   

Efter det till Valla ridhus och klass 2 tävling i agility och hopp.

Först hopploppet och jag och flera andra reagerade redan under banvandringen på hur lätt banan var. Det var en "full fart bana" utan svårigheter och jag skulle säga att det var en inte allt för svår klass 1-bana egentligen. Vi gick planenligt igenom banan felfritt men även om det är lite BC i Dixi så kommer vi inte upp i den farten så det blev en niondeplats av 36 startande.

Agilityloppet var också väldigt enkel bana men här kändes det ganska bra att så var fallet. Vi har ju problem med kontaktfälten ibland, haha!

Dixi fixade kontaktfälten på balansen galant utan någon större fartminskning (jag kör ju på running contacts och timingen funkade perfekt eftersom det som sagt var lätt och ganska tydliga linjer före och efter balansen). Allt gick fin fint tills hon helt plötsligt hoppade av gungan innan den gått ner...   5 fel givetvis och där rök andraplatsen och pinnen som tiden annars hade räckt till...


Är ändå nöjd med tanke på att det enda vi gjort i vinter (agilitymässigt) är ett stressat och oförberett lopp i början av december (som iofs blev en andraplats) och lite träning på söndagsförmiddagen under instruktörsutbildningen i januari...


Söndag och upp ganska tidigt för att gå på föreläsning i tävlingspsykologi av Eva -Maria Wergård (duktig agilityförare). Jag och Annie från FBK var där. Föreläsningen var bra!!!


föreläsningen hängde ihop med smålandsdistriktets (SBK) agilitykonferens. Tyvärr kunde vi inte stanna på konferensen eftersom vi hade årsmöte på klubben.

Styrelsemöte både före och efter också.


Årsmötet gick ok men det var inte många där tyvärr...

(Nästan) Allt gick enligt planerna så nu har man nytt uppdrag och lite mer att jobba med men som sagt inga överraskningar där...


Hemma hade man ju inte varit så mycket denna helgen så det var ganska skönt med vardagen igen på måndagen och nu på tisdagen (har visst blivit onsdag, då sket det sig igen...) är man snart i toppform igen, haha!



Av John Fagerqvist - 11 februari 2010 23:47

Seg som sirap på morgonen men när jag väl var på jobbet gick det bra.


Fortsatt många telefonsamtal idag, kursanmälningar och samtal angående kommande tävlingar...


Somnade som en stock när jag kom hem från jobbet och sov en timma...


Sedan åkte jag upp till Annica för att få ett papper underskrivet. Lämnade bilen vid verkstaden och gick hem. Jösses vad långt det är från Volvo och hem...

Stannade till hos mamma och pappa och sa hej också...


Sedan har det varit lugnt här, lite fler telefonsamtal och dator och teve.


Dixi's hotspot börjar försvinna...ja, eller det har blivit en skorpa och verkar inte klia längre. K-hex-sprayen funkade denna gången också  


Nu har vi varit ute på en sistarunda och det är dags för sängen...


Och även om jag får cykla till jobbet imorgon så ser man ju fram emot FREDAG!!!

Av John Fagerqvist - 11 februari 2010 13:22

Sanna Gälldin och jag har planer på att sätta ihop ett large-lag i agility.

Än så länge är det bara vi och vi letar efter ett par large-ekipage till som vill hänga med ut och tävla i lag i sommar...


Av John Fagerqvist - 10 februari 2010 21:25

Nu är jag tillbaka med bloggandet igen efter några månaders vila!


Vad har då hänt under hösten och vintern?


Tja, man kan väl sammanfatta det med ett ord, hund!!!

Under hösten var jag med och höll 2 st. valpkurser och en agilitykurs på klubben.

Jobbar också i sektorer och styrelsen där.

Vi arrangerade 2 agilitytävlingar där man delvis fick testa på lite tävlingsledaruppgifter, kul!


Tävlade gjorde jag och Dixi också ganska mycket efter den dåliga våren (Dixi löpte ju i maj och det förstörde i stort sett halva tävlingsåret). Det gick väl sådär och liksom 2008 kom vi igång ordentligt när det i stort sett var slut på säsongen.

Målet inför året att komma upp i hoppklass 3 klarade vi dock inte men det återstår bara en "pinne" nu...


Annars har det ju varit jobb som vanligt med lite småförändringar. Vid årsskiftet bolagiserades Banverket produktion och blev Infranord AB. En mindre omorganisation där ännu fler arbetsuppgifter hamnade på mitt bord...jaja...


Under julen var jag ledig i 2½ vecka vilket var jätteskönt.


I januari påbörjade jag en agilityinstruktörsutbildning(A1) som slutförs nu i slutet an februari.


Sitter här nu straxt efter kl. 22 och småtittar på fotboll (Arsenal - Liverpool) och bloggar lite. Dixi (som förövrigt har fått hot spots på nosryggen och ser ut som en mördarhund med blod och var runt nosen) vill ut och det är snart dags för sistarundan och sedan tvätta och smörja in såret innan läggdags.


Har idag jobbat första dagen denna veckan pga sjukdom och ikväll har jag hunnit handla och gära iordning material till årsmötet på söndag.

Telefonen är en central punkt i tillvaron och gäller det inte kursamnälningar så är det samtal inför kommande tävlingar vi ska ha...

Allt som vanligt med andra ord!!!  


Ser fram emot helgen med tävling i Linköping på lördagseftermiddagen - åker tidigt för att göra lite andra ärenden så det blir en heldag (min sista start beräknad till 18-19 tiden).

På söndagen föreläsning i tävlingspsykologi på Häggeberg (JBK) och sedan full fart mot Forserum och först styrelsemöte och sedan Årsmöte!


Kul och intressant men man kommer nog inte att komma tillbaka utvilad till jobbet på måndag iaf...

Ovido - Quiz & Flashcards