Alla inlägg under augusti 2009

Av John Fagerqvist - 11 augusti 2009 23:45

Puh, vilken dag...

Jobbade till 15:20, eller jobbade och jobbade, telefonen har gått varm hela dagen.
Har haft kontakt med medinstruktörer, styrelsekollegor, kursare och agilityfolk hela dagen. Tror att jag har slagit personligt rekord i telefonsamtal i dag...

Har även hunnit kolla betalningar gentemot anmälningar till vår agilitytävling och höstens kurser.


Efter jobbet åkte jag och Annica och handlade mat mm till klubben och efter det körde vi ut det till klubben. Fixade där och snackade med C, så det tog sammanlagt 3-4 timmar...


Pratade med instruktören som ska hålla agilityfunktionärsutbildning på klubben på söndag också.


I kväll har jag suttit i telefon med tävlingsledaren på kommande tävlingen i en timma...


Så nu är man ganska trött och ska nog sova snart. I morgon jobb igen och sedan tänkte jag ängna mig lite åt mig själv och Dixi, agilityträning står på programmet om vädret nu tillåter det.


Kramizar! John

Av John Fagerqvist - 10 augusti 2009 08:21

Hittade ett kul citat på AGIF's hemsida:


If Agility had been easy, they would have called it Obedience.

Av John Fagerqvist - 5 augusti 2009 12:54

Onsdag och jag sitter här på jobbet. Har nyss varit hemma och tagit lunchpromenad med vovven och ätit några mackor…

 

Japp, semestern är slut och jobbet satte igång i måndags. Börjar komma in i det nu men inte så kul att jobba när solen skiner (var ju inte så hela semestern om man säger så…)

 

Semestern har varit lugn och skön. Första veckan (av 5) var det ju toppenväder, då var jag; Suss och vovvarna i Gränna en dag, badade ett par gånger och tränade på gym ett par gånger…

 

Fixade uppflyttning till agilityklass 2 i Åtvidaberg!

 

Sedan blev det en vecka med dåligt väder och de sista 3 har det varit mycket upp och ner.

 

Har varit hemma och umgåtts med vänner, varit i stugan och aktiverat hunden mest hela tiden…

 

Många grillkvällar och många filmkvällar har det blivit. Sköna dagar!

 

Men allt går ju upp och ner…inget jag tänker ta upp här…

 

Avslutade semestern i helgen med att gå en 2-dagars kurs i agility för Annica Aller (SM-vinnare i lag) på Jönköpings BK.

Den var jättebra och jag fick massor av tips som förhoppningsvis ska göra oss bättre på banan.

 

Fick iaf mersmak för agilityn igen så igår satte jag mig och anmälde till tävlingar, blev en hel del (se under tävlingar 2009 på hemsidan).

 

Nu ska jag återgå till jobbet så jag kan komma hem i tid så jag hinner njuta lite av det fina vädret! Agilityträning med ett ekipage jag inte tränat med förr i kväll, ska bli kul!!!

 

Over an out!

Ovido - Quiz & Flashcards