Alla inlägg den 9 februari 2009

Av John Fagerqvist - 9 februari 2009 00:14

23:30

 

Ursäkta att jag inte skrivit på ett tag…

 

Har ny adress nu från ca en vecka tillbaka.  Vi trivs jättebra i nya lägenheten och jag undrar om koppelträningen kommer att få sig en törn snart…hehe…Dix är ju som ni vet uppväxt i stadsmiljö och helt plötsligt får hon ströva fritt med husse på de vardagliga promenaderna…

 

Annars har flytten gått jättebra, har iofs lägenheten (den gamla) kvar t.o.m torsdag …

 

Vi har bott här sedan i söndags (en vecka) och haft besök av Lina (som flyttade samtidigt) och Helena (Bugger och matte) än så länge, trevligt, trevligt!!!

 

I helgen har Malin och jag städat i den gamla lägenheten. Kommer att bli toppenfint för Marika och Fredrik som ska flytta in nästa helg!

 

Veronika har hjälpt till med flytten jättemycket och även tack till Dirk och Patrik!!!

 

I dag tävlade jag och Dix i agilitycupen. Vi tog oss på mer eller mindre plogade vägar (det har snöat hela natten…) ner till Ekenässjön och Skogs ridhus för första deltävlingen i cupen (Njurdungs BK arrangerade).

Ganska många ekipage trots vädret men endast jag från FBK…:(

 

Vi kan se tävlingen positivt då jag kom 1:a!!! av de som hade 5 fel vill säga :S

 

Sammanlagt blev det en 6:e plats för vi fick fel då Dix hoppade av A-hindret alldeles för tidigt…

 

Rolig men inte helt enkel bana och trevligt att träffa agilityfolket igen efter vinteruppehållet!!!

 

I eftermiddag/kväll har jag varit på styrelsemöte på klubben, mycket förberedelser inför årsmötet och jag var där i ca 5 timmar…

 

Dixi har fått umgås med Mixa under mötet och det gick ju riktigt bra till slut även om hon är en tjurig tik min lilla vovve, haha!!!

 

Åkte sedan förbi gamla lägenheten och sa hej till Veronika och hämtade lite saker innan vi begav oss hem….

 

Disk osv. avklarat här hemma och snart väntar bingen och jobbvecka…

  

Kramizar! John

  

Två uttråkade vovvar….husse/matte städar ju bara…

Ovido - Quiz & Flashcards